Wednesday, May 4, 2011

Lunch och kläder!

Idag var jag och provade min klänning som skräddaren sytt iordning för fredagens Nobel middag. Den är av I.Karrtini, vår malaysiska batik modeskapare, hon som hade modevisning på SWEAs gala middag. Fantastiska handgjorda tyger görs till undebara kläder. Skall visa bilder till helgen. Jag tvingade mig (på Nashas order) att gå köpa högklackat till men även till vardags! Tog på mig dem i affären eftersom de passade bra till jeansen jag hade på mig. Ojoj vad jag har ont i foten, ja bara ena och i vecket mot benet. Det krävs nog att vänja sig rejält! Snygga är dom iallafall! Tycker jag!



Jag träffade Nasha för en lunch på nya favoritstället Ben's. De har nu öppnat även i KLCC. God mat (usel service än så länge) och fräck inredning! Nasha har ordnat resebokningarna åt 43 ungdomar, dvs tolvorna som nu går ut skolan. Som tradition gör de alltid en resa till Langkawi och så även i år. Daniel har agerat reseledare och kontakt med Nasha, jag var bara och lämnade checkar! De har han skött jättebra, speciellt när han gick till Coffee Bean med 35 tusen Ringgit i ryggsäcken! Blev helt kall när jag tänkte på det efteråt! Men han är en smart ung man!!


Ben's i KLCC!

Nasha äter vår standard sallad, husets med grillad kyckling. Supergott!


Jag vilar min stackars fötter!

1 comment:

  1. Snygga damer på vift! Snygga skor, och jag har full förståelse för det där med högklackat. Hade ont i fötterna länge efter galamiddagen, och också under den. Men ska man vara fin får man lida pin...heter det inte så! Kramar från ett fruktansvärt Sverige!

    ReplyDelete