Wednesday, August 31, 2011

Hari Raya!

En månad fastar muslimerna och slutar den när månen är i rätt fas med Hari Raya Aidilfitri. I år kom Ramadan tidigt och Hari Raya sålunda tidigt också i slutet av augusti. Nasha har försökt bjuda oss i många år nu men just denna långlediga högtid brukar vi resa bort, dock ej i år. Josephine, våran maid ville åka till Cameron med sin kyrka så det fick hon förstås och vi var hemma och lata oss! Staden är helt tom, så vi gjorde en hel del shopping mm. På Pavilion sprang jag på en tjej och jag utbrast, Dig känner jag!! Det var Astrid, en tjej som vars farmor jag känner från Skaftö. Vi träffade Astrid i somras eftersom hon skulle plugga ett halvår här i KL och ville veta mera. Och där stod hon bara framför mig, världen är liten! OK tillbaka till Hari Raya och till Nashas svärmor vi for för ett open house. Vi gjorde sällskap med familjen Cederkvist.

Michi, Nasha, Lars, jag, Anki, Fredrik. Anna tar kortet!

Daniel hade tillsammans med Fredrik golflektion på KLGCC. De har bokat en del lektioner och verkar vilja satsa på sporten nu vilket är jättekul. Fredrik åker ju om två veckor till Universitet i USA.

No comments:

Post a Comment