Thursday, August 11, 2011

Och en tripp till Båstad och Torekov.



En av mina äldsta väninnor, Ulrika fyllde 50 år i januari och firade det med en stor fest i Båstad där de bor på somrarna, annars är hon Luxenburgbo. Min bror och svägerska har ju passande nog köpt ett sommarhus i Torekov och de var på plats så vi kunde bo hos dem. Vi körde ner på fredagen och tog en härlig (min rygg hade gjort sig gällande den morgonen så jag visste inte om jag våga åke men det gick bra) promenad till Torekov by. Där åt vi en god middag.

Ewa på vår promenad i vacker Torekov miljö.

Reine åkte till Vallda GK och spelade KM över helgen så Ewa tog hand om oss, det blev en stor shoppingtur. I Båstad finns ju hur mycket som helst att shoppa, så vi gick loss. Inte bara kläder och prylar utan det finns ju ett fantastiskt utbud av gårdsvaror, potatis, bär, kött, grönsaker med mera, bara att stanna på en bondgård och handla. Helt ljuvligt. Vi åt lunch i Båstad. Havets Wallenbergare och en härlig buffé.

Lunchdags på Skansen.

På kvällen tog vi taxi till Båstad och Madison. Det var så roligt att träffa Ulrika med familj och hennes familj som vi känt så länge. Ulrikas svägerska Agnetha fick barn några timmar efter oss för 18 år sen. Vi umgicks med våra bebisar tills vi flyttade till Malaysia, Daniel var då 5 månader, så det var så roligt att ses igen.

Lars och Agnetha.

Vi bjöds på en härlig italiensk buffé och många fina tal hölls. När dansen började bröt vi upp eftersom vi ville iväg tidigt nästa morgon.

Jag och Ulrika.


Ulrikas man Staffan håller tal.

Ulrikas mamma Gullan och härliga kusinen Monica.

No comments:

Post a Comment