Monday, August 29, 2011

Indien Bangalore sista dagen.

Torsdagen kom och vår sista dag här. I Bangalore finns massor av expats tack vare att många internationella företag är placerade här. Overseas Womens Club, OWC, är en stor (650 medlemmar) förening för just expats, dem hade jag hittat på nätet och fann ut att de har en coffee morning varje torsdag på Leela Palace. Perfekt, där kan jag få svar på många frågor mm. Barbro skulle ju dit och jag fråga Jytte om hon inte skulle gå! Lars (chaffisen alltså) körde mig dig och han åkte vidare till Palm Retreat för att se på det området en gång till. Leela Palace, Bangalores bästa hotel var fantastiskt, så vackert. Jag följde strömmen av expats och träffade på en hel del damer som precis hade flyttat hit, ingen större hjälp kanske, haha. Men trevliga var det. Barbro dök upp med Margareta, jättetrevlig tjej som bott här i 4 år, stor hjälp!! Och Jytte, så kul att träffa henne igen.

OWC coffemorning på Leela Palace.

Jag, Barbro och Jytte.

Sen tog Barbro och Jytte mig runt shoppingen som fanns på hotellet, härliga affärer och visst blev det handlat. Lars kom och vi alla fyra gick och åt en god buffée också på hotellet.

Gott sällskap, god mat och god dricka, vad kan man mer begära?

Sen var det bara att åka till hotellet, slappa lite, packa , äta en god middag och bege sig till flygplatsen. Flyget går (Malaysian Airways) vid 1 tiden på morgon och med den korta flygningen så försvann den natten i ett vips. Vi somnade dock ett par timmar när vi kom hem till våran säng. Nu var det bara att få lite distans till Indien, fundera vad vi vill göra! Det tog två dagar med resonemang, googling, tänk och lite till för oss att bestämma att YES, vi går vidare i diskussion med Indien. Och där står vi nu, det kan ta lång tid har vi förstått och ingen flytt kan ske förrän årskiftet ändå, vilket är skönt tycker jag.

No comments:

Post a Comment