Sunday, August 28, 2011

Indien Bangalore Dag 4.

God frukost och sen drog vi iväg på husjakt igen. Bangalore visade sig från sin sämsta sida och det tog ca 1.5 timme till Whitefield, trafiken stod still, millimeter efter millimeter rörde vi oss. En gång fastna en moped mellan oss och en buss, det redde ut sig tack och lov. Tyvärr gav inte själva hus/områdesletningen så mycket och när vi tittade på samma hus som igår blev jag arg. Vi åt lunch på samma ställe som igår, lika gott idag med! Indisk mat ÄR gott! Efteråt skulle vi då testa landsvägen till SKF, det började bra, vacker natur, bra väg, vi åkte genom några byar men sen kände jag mig som jag var med i IRS Most dangerous roads - History channel. Har ni sett den?


Tre lastbilar kör om en fjärde samtidigt OCH vi. Naturligtvis kommer det mötande lastbilar not oss och med millimeters marginaler slänger vi oss in i vänsterfilen. Inte en gång utan hela tiden. Puuh! Tur jag satt i baksätet. OK, det tog bara 35 min den vägen men jag sa direkt att "glöm det, jag tänker inte låta Lars riskera livet två gånger om dan". Visserligen försäkrade de mig om att sen kommer han att åka lugnt, nu skulle vi ju bara mäta tiden. Resonemang????


En by vi åkte igen!

Väl framme i SKF så tog det bara en kvart på en ny highway, med 80km/h som hastighetsgräns till Bangalore centrum. Där åkte vi till en central golf klubb och det var en liten oas.

En grön oas i stan!

Sen drog vi hem till hotellet och naturligtvis Blue Ginger bar, med Chardonnay och Kingfisher som stående beställning, haha. På kvällen åkte vi in till centrum och Ebony, en restaurang på 13e våning med härlig utsikt över stan. Där åt vi en god middag tillsammans med Barbro och Lars, som var snälla och delade med sig av sina erfarenheter av ett liv i Bangalore. Mycket trevliga och det blev en mysig kväll.


Lars, Barbro och Lars.

No comments:

Post a Comment