Tuesday, March 27, 2012

Art 2!

Tråkigt bara vänta på söndagens avresa så jag sökte nån och leka med på FB och hittade Catherine, min söta, energiska kompis. Vi åkte och tittade på hennes senaste projekt Art2 i ett av de senaste shopping ställena, Publika. Art 2 är ett "affär" där NGOs kan ställa ut sina alster till försäljning och pengarna går oavbrutet till dem. NGOs som Ti-ratana (som startades och drivs av Catherine), Myanmar och Palestinska flyktingar, Buddistiska centren mfl. De håller "art jamming" på söndagar där man för en slant kan komma och få utlopp för sin eventuella konstnärliga ådra. Dit har jag skänkt färger och annat material från mitt scraprum när jag städade för flytten, kul att se vilken nytta det gjorde.


På Art2

Lunch på Planet B
Catherine är en av de mest energiska och generösa människor jag träffat. Hon har alltid ställt upp om det vart något, alltid osjälviskt, vi har alltid lika roligt ihop! Kommer sakna henne men hon är en som reser mycket så Indien är inte långt borta!

No comments:

Post a Comment