Wednesday, March 21, 2012

Claudia och Tequila!

Ja till Claudia gav jag vin, inte Tequila. Förstår inte varför denna lilla söta hund fick ett sånt namn, men hon lystrar jag på det så det är ju inte bara till att ändra. Kila blir det ofta. Iallafall skall hon ju med till Indien och hennes följetong började med att vi fick en vad göra lista från Indien och en annan från Malaysia och de två var inte samma!! Så vad gäller? Efter många telefonsamtal till Indien, besök hos veterinären här, de två pratat med varandra så är vi inte mycket klokare. Båda gör vad de tror gäller och nu får vi bara hoppas på att det funkar när vi väl står på flygplatsen nästa söndag med hunden i buren. 


Tequilas pass


På onsdagskvällen var Lars på ytterligare än avskedsmiddag på jobbet och kom hem med ett stort fantastiskt kinesiskt schackbräde. Jag passade på att bjuda Claudia på lite vin och tjöt. Vi jobbade ju ihop på MASBA efter Karin flyttade men har inte setts så mycket sen jag slutade. Så mycket fanns att avhandla. Alltid lika trevligt att träffa denna goa göteborgstjej.


Claudia


Hon ville att vi skulle sitta på balkongen och eftersom vi har kampungen(malajbyn) nedanför så fick vi ta blandningen av dofter som bränt gummi, trä, avgaser men även en gamelan i bakgrunden. Jag älskar gamelan musik! Så Malaysisiskt så genuint! Du kan lyssna på ett smakprov här.



Bild från 
http://www.indonesiacultures.com/gamelan-java-traditional-musical-instrument.html





No comments:

Post a Comment