Friday, April 8, 2011

Cupcakes!

Jag googla för att se om man hade ett svenskt namn på Cupcakes, men hitta inget! Muffins? Samma sak? Ingen aning. Strunt i det. Jag tittar på Georgetown DC Cupcakes på TV, två systrar som öppnat bageri med bara cup cakes. Såg så himla roligt ut, som att göra kort fast i köket, skratt, så jag ville pröva. Jag är ju ingen kakmoster precis! Hittade en blandning av olika recept plus förstås systrarnas frosting (svenska?). Gösta petter vad mycket smör och socker som går åt, och JA de blev sååå söta men sååå goda. Luftiga och fluffiga! Så här gick det till....



Alla ingredienser till själva kakan, ägg, smör, socker, vaniljextrakt, bikarbonat, mjölk, äppelcidervinäger, mjöl och choklad.


Ser det inte yummy ut? Fluffigt!

Och så ingredienserna till toppen, frosting; smör (igen), cream cheese, icing socker och vaniljextrakt.


Nu är de klara med frostingen på och det är nu man kan ha skoj med att dekorarera dem. Tyvärr hade jag bara lite, ja vad heter det nu då?


ja såna här....Om jag gör om det här skall jag göra de roligare och ha mindre smet i varje form! Man lär sig! Jag gjorde några minisar också och de blev så här...



Söta?


Och så kom då höjdpunkten, fikat! Mums! Nu är det dags att ställa sig på treadmillen (gåbandet) en god halvtimme, fast det kanske behövs längre, dessa måste innehålla 1000 kalorier, haha!


The life of a Cupcake!

1 comment:

  1. Så deilige dine muffins ser ut! Du baker mye, skjønner jeg. Jeg mellomlandet på Arlanda på vei hjem fra New York idag! Haha. Det var den billigste billetten. Tror ikke jeg duger til mye mer idag. Bare litt titting på blogger.

    ReplyDelete