Sunday, April 17, 2011

Tjejmiddag, bakkurs och golf!

Denna vecka har varit full av möten men också nöjen! Vi hade två möten med ambassaden angående Innovation days, som MASBA är med på ett hörn genom en gala middag i Nobels anda. Återkommer mer om det snart. Sen var det MASBA pub kväll som vanligt en gång i månaden! Under helgen har det varit golf, Maybank Malaysian Open på "vår" bana, KLGCC. Där har vi nu köpt ett livslång medlemskap, en fantastisk golfbana och klubb. Tyvärr regnade det bort en hel del tid men de lyckades ändå genomföra vad som skulle göras. Söndagen, då jag var på plats, bjöd på sol och ett fantastiskt spel hela dagen. Svensken Alexander Norén låg bra till men det var ändå 17 årige, Manassero, som vann! Se här så vacker vår bana är.


Här står Lars och spanar!


I fredags kväll var det herrmiddag (igen!) hos Hans och Lars var där. Då passade Jeanette på att bjuda in tjejerna till en trevlig middag och spelkväll.

Jeanette och Karin

Lee Eng och Lotta

Karin och Harriet


Jag hade bakat choklad cupcakes med en choklad ganache (smält mörk choklad med grädde) och rosa frosting! De fick Jeanette som present istället för en blomma!

På lördagmorgon tänkte jag det var käckt att gå på en bakkurs. Kursen handlade om att dekorera kakor eller liknande. Ville lära mig mer för att kunna dekorera mina cupcakes och igen alltid kul att träffa lokalt folk. Med var en indisk familj och en malaj kvinna, hon var verkligen trevlig och rolig!! Kursen leddes av Angeline som verkade kunna det här med dekoration även i sömnen!

Angeline och Nina(?) demonstrerar!


No comments:

Post a Comment