Saturday, April 23, 2011

Längtan.....

Nu har jag börjat längta till landet, ja till Grundsund alltså. Det är ju inte bara att pinna dit över en helg utan nu får jag vänta till midsommar. Vår lilla ombyggnad hoppas jag då vara färdig. Ett nytt trapphus med en extra toalett (välbehövlig när man är många och bara har en), en ny, mindre brant, trapp och en större hall, blir det. Vi passar även på att bygga om badrummet, lite trodde vi. Men när vi väl hade tagit bort en liten sak så sa lagen, nej då måste vi göra så annars gäller inte försäkringar och tillstånd osv. Så det blir ett helt nytt badrum, rätt och slätt. Men det är jag ju inte ledsen över precis, bara den lantliga känslan behålls! Det är lite kul att jämföra, för vi håller ju på som bäst att inreda vår framtida lägenhet här i KL. Priser är en sak! Gissa var det kostar mest? Haha, ja just det, vilken skillnad. Daniel, byggaren, i Gsund gör ett jättebra och duktigt jobb, med kanske max 5 killar. Här har Mr Lim, vår byggare, en lista på 70 gubbar som skall ha tillträde. Vi har möten varje lördag och går igen i detalj, millimeter för millimeter för att inte missa något!

Här en del av vårt condo!

Fast det hit jag längtar nu....

...till tystnaden och lugnet!

Snart skall jag berätta om ambassadens innovation days och Nobel gala middagen i maj. MASBA är ju medarrangör men min kollega gör allt arbete så för tillfället hänger jag bara på, gillar inte det så skarpt men strunt idet. Det bästa med det hela är att DR Mahathir är en av talarna på middagen och jag hoppas det ger mig chansen att få skaka hand med en av mina absolut största idoler. Men jag lovar skriva mer om detta snart!

1 comment:

  1. Så nydelig det ser ut begge steder. To store kontraster. Og fint å ha det godt begge plasser. Ønsker deg en fin påskedag.

    ReplyDelete