Sunday, April 24, 2011

Innovation days

Den 6-10 maj går, Swedish Malaysia Innovation days, av stapeln. Det är den svenska ambassaden i Kuala Lumpur (som ju den svenska regeringen stänger för gott i juli) som tillsammans med Exportrådet, MASBA mfl anordnar dessa dagar. I ett av våra nyare centrala shoppingcentren, Pavilion, blir det bland annat utställningar och ett forum. Flera av de svenska företagen kommer att visa upp sig.Under forumet blir det tal av många prominenta duktiga företagare och andra. Under helgen blir det även en Youth Festival! Det hela inleds också den första kvällen av en Gala middag i Alfred Nobels anda. Där är jag med som en av MASBA directors med och anordnar. Det kommer bli en mycket spännande kväll med kända talare, Fredrik Hären och Malaysias landsfader Tun Dr Mahathir (min idol), uppträdande av svenska och malaysiska artister och förstås en förstaklassisk middag. I ren nobelmiddags anda, kan jag ju inte avslöja vad som skall serveras. Men vi har provsmakat alla rätter, lagade av den svenske kocken Michael Elfwing, så jag kan gå igod att den är utsökt god. Jag kommer naturligtvis rapportera med bilder och annat senare. Vi hade ett möte i dag på Hilton och då insisterade Peter från ambassaden att sätta en videokamera framför oss och vi var tvungna att säga något. Den videon ligger nu på You Tube, det finns faktiskt skäl varför jag inte har hamnat där förut, hallå!! Skratt. Men vi får väl bjuda på oss själva så här är länken! Klicka här!

1 comment:

  1. Klart man ska bjuda på sig själv! Bra jobbat!
    Lycka till med allt! Bilder sedan blir kul!
    Kram från ett vårigt och riktigt varmt Stockholm!

    ReplyDelete