Wednesday, September 5, 2012

Dastkar hantverksmarknad!

Priti rekommenderade Dastkar, en årlig marknad som säljer hantverk från hela Indien. Jag hämtade Barbro, Anne och Margareta på PM och sen tillbringade vi ett par timmar att titta, klämma, beundra och förstås shoppa. Vi fastnade redan i första ståndet för där fanns underbara målningar, äkta indiska med elefanter mm. Ja ni fattar! Kontanterna började ta slut och vi hade inte kommit halvvägs, men när vi kom in till mattor, textilier, sjalar mm då tog de kort, puuh! Eftersom det blev tre!! väskor och en matta!


Här köpte jag en plånbok bla gjord av gamla tetrapak,
andra väskor hade inslag av bildäck!!

Elefanter och annat i marmor

Underbara krokar och knoppar

Väskor i sjögräs, vilka skall vi välja undrar Barbro och Anne,
Margareta tittar på!

Här är mattan jag köpte. Lars var väl lagom förtjust men
den ligger nu i hallen och är så fin!

Margareta provar och handlar sandaler

Chez Mariannck

Härliga "fönster"

Efteråt åkte vi till Chez Mariannick och åt en god lunch! Det är ju här jag köper bröd och stället ägs av en fransyska gift med en indier. Så baka och laga mat kan det, dessutom tycker jag om atmosfären, som att sitta i en gammal lada på landet, gillar!! En trevlig dag med trevligt sällskap!

No comments:

Post a Comment