Tuesday, September 25, 2012

Söndag till tisdag!

På söndagen åt vi lunch med Wennströms på Ole Bali i Solaris! Tog kort men de hamnade i kameran och inte kortet så de kommer sen! Daniel hade fullt skoljobb så vi var hemma sen, bakade chokladkaka, god smak men blev inte så vacker, skratt!


En inte så vacker med god chokladkaka!
Måndagen var Daniel till tandläkaren och jag fick min ögonfransar färgade. Sen hem för Daniels deadline var 15.00 (17.00 Melbourne time). Vi åt lunch och sen åkte jag tillbaka till BSC för att dricka en kaffe med Hans, fick lite berättat om bland annat MASBA, ambassadörens middag (som jag ju tackade nej till -Sverige har ju nu åter en ambassad och en ambassadör i Malaysia) och familjeliv. Sen gick jag och köpte två fåtöljer på Janine som jag trånat efter ett tag! Vi har ju bara två träsoffor i lägenheten och jag med min rygg vill sitta rakt men ändå mjukt!! Snälla Audray fixade bra pris och att de blev levererade innan jag ens hunnit komma hem! Malaysia Boleh!



Perfekt

Lite kul var när jag skulle hitta kuddar till stolarna så gick det på två minuter, hittade dessa två färglada (mitt nya indiska jag, haha), slängde jag bort de som fanns och la dessa här, utropade, Perfect! Några minuter efter kom det fram en kinesisk herre som tittade på möbler för en utställning eller något liknande, han bad mig bestämma kuddar till några fåtöljer han hittat. Klart jag gjorde!! Haha!

På måndagkvällen var Daniel inte färdig, hans uppgift var att göra en Html text av en vanlig text med lite finesser och han hade fastnat i nåt som inte stämde. Vi var bjudna till Anki, så jag gick själv. Åt en jättegod måltid tillsammans med sonen Fredrik och Jeanette. Jag hade med mig en liten skumpa som vi tog innan. Många goda skratt och filmminnen diskuterades!!


Jeanette och Anki
Tisdagen var tänkt att vi skulle åka in till city men Daniel behövde även denna dagen. Jag tog en sväng till Bangsar Village och gjorde lite ärenden. Köpte Sushi lunch med mig hem och åkte till Vivian på Sri Kenny och fick färg i håret. Va skönt att jag hann med det!!



Söta Vivian, tvättar, masserar (minst 20 minuter) huvud, nacke och axlar varje gång. Idag satte jag färg, klippte lite, fönade för 150 ringgit, 300+ kronor! Tur att hon finns och att jag kommer med jämna mellanrum hem till Malaysia!

OK, snabbt hem, kollade Daniel som nu var klar, Yipee! Han var så glad och började nu ta fram sina saker som är förvarade i lägenheten. Hans ungdomsliv på ett bräde. Jag slängde mig ut igen för jag skulle gå med Jeanette och hennes kompis med dotter som var på besök, på Thai fotmassage. 


Jeanette och Erika är nerbäddade i väntan

Min torterare...
Shit, vad det gjorde ont. Har inte vart på massage sen på Datai för ett år sen. Hon drog nog igång varenda blodådra i fot och nedre ben. Jag fick bita mig i tungan för att inte skrika högt. Skönt? Nja inte riktigt. Men mysigt och säkert nyttigt??!!

Hemma sen blev det en god hemmalagad middag och en nerladdad Castle och sen en smårolig film, Duplex!

No comments:

Post a Comment