Thursday, September 20, 2012

Onsdag och torsdag!

Onsdag morgon efter att ha droppat Daniel åkte jag till en liten bazaar i Sri Hartamas. En väninna, Alex, har nyligen skrivit sin andra bok om Ted Ted, sin dotters teddybjörn. En underbar barnbok där all vinst går till en NGO. Och hon sålde sin bok där, köpte 4st och lite annat också! Senare på eftermiddagen var det dags för ett besök hos ögonläkaren Dr Muhaya på Prince Court. De hade varnat mig att de skulle ta minst 2 timmar innan jag kunde se ordentligt eftersom de hällde massa droppar i ögonen. Iallafall så var det ingen fara med vare sig min glaskroppsavfällning eller övrigt, vilket var ju skönt. Jag hade en annan tid kl 4 att passa hos min gynekolog så jag passade på att gå på toa och sen ta en kaffe. Men på toan såg jag mig själv i spegeln och skrämde halvt ihjäl mig. Mina pupiller var lika stora som irisen, mina gröngrå ögon var nu svarta. Hjälp! Så med ögonen nerböjda, kisande gick jag och satte mig i ett hörn, haha! Ingen kunde ju få se mig så! Det gick först tillbaka under natten så morgonen efter var det normalt. 

OK, torsdagen efter lämnat Daniel åkte jag till IKEA och handlade lite smått och gott. Till lunch träffade jag Ellie på vårt gamla vanliga lunchställe, Noodlebar på Hilton. Trevligt att ses igen och att få prata om våra barns universitetsliv i Melbourne. Hannan och Daniel bor ju på samma campus. Dessutom fick jag höra om min gamla arbetsplats UNHCR och vad de höll på med nu! Intressant!

Jag med sovande Ellie!!



No comments:

Post a Comment