Monday, May 7, 2012

Attack och en kaffemorgon!

På söndagen beslöt vi för att vara hemma och göra lite nytta och ta det lugnt, Lars deklarerade bla och jag efter lunchen fick för 4e gången på ett år ett anfall, som om jag skulle föda barn genom magsäcken. Men en timme senare och en Nexus så släppte det, sen var det sängläge som gällde. Hårt att "föda" barn! Och återigen, samma varje gång, får jag ett stort myggbett på ena kinden, troligtvis en reaktion på tabletten. Men lite lustigt är det allt! OK, tillbaka till ordning och reda med mathållningen och barnmatsedeln! Kul!

Idag var ett gäng tjejer hemma på kaffe och hembakta äpplemuffins (här är receptet Äppelmuffins). Är ju inte så duktig på att baka men råvaror och min gasugn tycks gilla mig så det blev (och tidigare gjorda) jättegoda. Gästerna tyckte så också så det var ju roligt. En trevlig morgon blev det med underbara tjejer från Danmark, Göteborg, Borås och Trollhättan!

Jytte, Barbro, Anne och Åsa. Annelie blev fast på FRRO, stackarn!

Äppelmuffins!

No comments:

Post a Comment