Wednesday, May 30, 2012

Födelsedag!

För Lars idag, 30 maj. Klockan 4 i morse ringde klockan och jag kilade (kröp) ner och gjorde en snabbfrukost och hämtade hans present. Stora förvånade ögon, i paketet låg nämligen en cykelhjälm och ett lås.


Vad är detta?


Igår var jag på Decathlon och köpte 2 cyklar till oss, de skall levereras idag. Varför var vi upp så tidigt då? Jo Lars skulle åka 4.30 till flyget för att hinna med ett tidigt flyg till Haridwar, som ligger i Uttarakhand, staten längst upp mot Nepal. Haridwar är en av Indiens 7 heligaste städer och ligger förstås vid Ganges. Iallafall så somnade jag några timmar och sen åkte jag till golfen. Trodde vi skulle träffas 7.45 men det var fel så jag var där i god tid, haha. Övade puttning, det kunde behövas , väldigt torra greener idag. Eftersom det blev fel i tiden så spelade jag bara 9 hål, sisådär. Drivern var med i bagen för första gången på 20 år! Den var OK!! Får öva mer tror jag!


Vi samlades efter 9 hål och de gick vidare och jag åkte med Anne till Whitefield. Handlade bröd och mat och åkte sen hem och väntade på cyklarna. 


Golftjejer,  Annelie, Maggan, Barbro, Annelie och Åsa.


På 8ans hål satt det dära svarta molnet som alla hade pratat om. Tack och lov satt det och inte flög! Jag pratar om en bisvärm, modell större. Jag drämde till dagens bästa drive och skyndade mig därifrån och gjorde dagens enda par. De säger att om svärmen rör sig så är det bara att kasta sig på marken, ligga still och hoppas på det bästa. Kul!! Annelie tog ett kort men jag knyckte ett istället från internet, verkade säkrare!


Indiska bin i Udaipur





No comments:

Post a Comment