Thursday, May 10, 2012

Commercial street, del 2

Här följer resten av korten från gårdagens äventyr på härliga Commercial street!


Guava försäljare

Vi var trötta, svettiga och mycket hungriga. Hiri visste att Woodys var ett
säkert kort som man kunde äta. Vi beställde alla Dosas (indiska pannkakor).

Små var de inte, men mycket goda och goda såser till. Vi drack
en underbar sweet lime soda.

Iram, fast jag är inte riktigt säker på hennes namn.
Våran guide för dagen!

Vi orkade inte äta upp nån av oss, dela hade varit bättre

Alla nöjda med dagen men det var inte slut utan nu skulle vi titta på
silversmycken.
Denna man tvättade smycken 

Nöjda kunder, tom jag köpte örhängen
Efteråt åkte vi hem till mig och drack en välbehövlig kaffe. Men en fantastisk dag som jag måste säga var en av de bättre hittills i Bangalore. Och vilken tur att det går att åka dit igen och igen. Perfekt att ta gäster till! Och perfekt att första gången där ha med sig kunniga guider! Återkommer med fler kort i morgon! För jag höjde blicken från gatan och upptäckte många spännande hus!

No comments:

Post a Comment