Thursday, May 10, 2012

Commercial street del 1.

Barbro, Anne och Jytte skulle åka tillsammans med en indisk/amerikanska åka till Commercial street och jag erbjöds att åka med. Vilket jag längtat efter att få komma till sen jag kom hit, så med kameran i högsta hugg åkte vi dit. Vi gjorde några ärenden som Anne hade och sen träffade vi de övriga vid Mysore silk, där hann vi tyvärr bara med ett toabesök för vilken butik, tyger i alla möjliga fasonger, måste dit snart igen. Sen gick vi på Commercial street men framförallt på närliggande gränder och insöp atmosfären och tittade in i den ena "affären" efter den andra. Här kommer en bildkavalkad, men jag har delat upp denna post i flera för jag tog så många bilder....


Anne i smyckesaffären!

Bananförsäljning

Den vill jag ha!

Potatisförsäljare

Miljoner band

Lång kö för till mannen som fixade knappar mm.

Mera band

Trånga gränder

Ägg kunde man också köpa

Återvinning, här av koppartråden i kablar


Armband och återigen armband, Anne gillar!

Sidentyger, vi blev på köphumör!

Barbro blev sugen på detta vackra gröna tyg!

Hur kunde man motstå??

Så det fick bli 3 meter rosa sidentyg

också en ko förstås....

återkommer med resten imorgon...

No comments:

Post a Comment