Monday, May 21, 2012

Mannen från Calcutta!

Jag skrattade lätt när jag blev inbjuden till Georgina för att träffa mannen från Calcutta! Yvonne när hon bodde i Mumbai träffade honom ofta och jag fick alltid underbara presenter. Fast nu var det ju inte samme man utan hans son, den gamle orkade inte resa när det var så varmt. Underbara bomullsdukar, servetter, lakan, påsar, underlägg och annat med fantastiska broderier på. Bara välja och vraka. Priset? Ja vi är i Indien, jag betala under 1000 sek för en stor hög!! Jag handlade dukar och annat smått och gott, beställde också påslakan med elefanter på, ja vad annars? Kul var också att träffa lite trevliga tjejer från området. En tjej hade bott i KL i 6 år och nu här i ett år, vi kom på flera gemensamma bekanta. Ser fram emot mannens nästa besök i september!


Calcutta mannen!


Lite potpourri över brodyren jag köpte på de olika sakerna...

En duk

små påsar

handdukar

en duk

en duk

No comments:

Post a Comment