Tuesday, May 8, 2012

Väg till jobbet....

Efter att ha haft 5 mil, mest på 3-5 filig motorväg från KL till Nilai i 8 år har Lars nu "gått" över till en kostig. Hans väg från Bangalore till Bommasandra där han jobbar består av en genväg som först går genom en mycket pittoresk by (skall åka dit och fota ordentligt snart) Yemlur, som ligger alldeles bakom där vi bor. Sen en mycket slingrig väg, på ena sidan ligger en vacker sjö där fiskare i slags runda båtar kan skådas sen kör de ut på en ringväg som går genom andra byar som är rena (dvs inget skräp), kan bero på att marken tillhör militären (tror jag iallafall). Sen åker de på en tvåfilig motorväg med 80 som hastighet och allt tar ca 30 - 40 minuter! Stor skillnad från Malaysia!! Jag åkte med Harish för att hämta Lars i går för att uppleva lite nytt! Lars har hela tiden sagt att vägen är vacker och i Yemlur finns det en bro, som halvt håller på att rasa (de bygger en ny bredvid men som alltid här med snigelns hastighet). Men den här bron kan bli en liten flaskhals om det regnat eller som i går står en stor gammal tjur på den... 


Vid bron stannar vi och en kille i en auto varnar oss, bättre vända denna
tjur är farlig han kan stånga bilen!

Stor var han och gammal var han, stackarn, det tog honom nog 10 minuter
att gå över bron, benen höll knappt!

Så kom han då över och jag tryggt i bilen, han blängde på oss så jag vågade inte
titta utan slängde i väg en bild så bilden blev suddig!


Tydligen bor tjuren i mitt i byn, för lars ser den ofta. Återkommer snart med bilder från den fina indiska by.

No comments:

Post a Comment