Saturday, May 12, 2012

Golf och blommor!

Lars är på väg hem från Jakarta men landar inte förrän sent så idag på morgonen var jag med Barbro, Lars, Annelie och Peter och spelade golf på Clover. Tjejerna i ena bollen och killarna i den andra. Jag spelade bra golf och hade 42 ut men tappa lite i värmen hem så totalt 91! Gjorde 4 par, så jag är ganska nöjd! Men även om det var en skön bris hela tiden så var är det fortfarande varmt, längtar till monsunregn och lite svalka! Efteråt fick vi oss en öl, denna gång hade de på lager!





På vägen hem stannade jag vi en på väldigt fin plantskola som Barbro rekommenderat. Behövde lite redskap till trädgårdskillen och ville köpa lite plantor. Även om de naturligtvis hade exotiska plantor som bougainvillea, palmer mm. så ville jag ha "europeiska" plantor. Har ju levt med det exotiska i så många år och dessutom växer de runt där jag bor och i trädgården.


Flickan som hjälpte mig

Rader med härliga plantor


Så det blev ett axplock av sköna blommor som trädgårdskillen får plantera på måndag! Billigt var det också, köpte ca 12 st för 650rps, ca 80 kronor.




No comments:

Post a Comment