Thursday, April 19, 2012

Coffee morning och lunch!

Var på Leela Palace på OWCs coffee morning idag. Träffade på trevliga människor som Susanne från Danmark som har dratt igång ett golfgäng, Petra från Sverige som också spelar golf. Jag pratade med en söt amerikanska som vart här i 3 månader, Kathy. Fick information om olika välgörenhets projekt som kunde intressera mig. Träffade också min granne Swee och en annan dam från KL, en kanadensiska som var av indiskt ursprung men född i afrika med en afrikansk pappa. Härligt med dessa multikulturella människor och ett fantastiskt trevligt sätt att möta dem som är i samma båt som en själv. Jag hade avtalat med Jytte som också var där, att äta lunch efteråt, så vi åkt till 100 feet road och åt god lunch på restaurangen med samma namn, 100 feet. God medelhavskök igen. De är väldigt duktiga på västerländsk mat här i B. 


Jytte!


100 feet restaurang.
Nu skall jag gå ner och se om vår grind är öppen. Den är ju ditsatt för oss eftersom vi har hund. Men det verkar som arbetarna på området använder vår (ägarens) vattenslang och toalett, den har vi förvisso nu låst och de som tillhör vårt hus som chaufför, poolkille, trädgårdskillen och några andra hantverkare kan få låna nyckel om de behöver gå. Inte kan jag väl ha öppet hus för alla i området, nej det får vi sätta stopp för!! 

No comments:

Post a Comment