Monday, April 23, 2012

Inflyttning!

Så kom dagen vi väntat på, 8 veckor tog det sen de packade möbler och annat i Kuala Lumpur tills de stod utanför dörren i Bangalore. 8-10 st flyttgubbar jobbade flitigt under fredagen och halva lördagen. De bar och bar, 340 lådor är många lådor men inte en sur min vi såg. De var jätteduktiga, de trodde jag killarna i KL var också, men deras packteknik var lite underlig. Efter så många flytt som vi har gjort så var denna gången ett rekord i antal saker som gått sönder. En anledning kan ha varit de x gånger som allt lassades om, från lastbilar till containrar osv. Men men inget allvarligt! Iallafall så lyckades vi få bra ordning snabbt, Lars var ju ledig på fredagen, vilket var bra. Jag plockade upp halva köket, vilket jag fasat mest för. Lars tog hand om bla förrådet som han packade upp. Effektivt teamarbete av oss gjorde att allt gick smidigt. Det gäller att ha en struktur vid packning och uppackning annars får man ett h...senare.


Lådor...
Vi var väl alla lite "oh inte en till..." när bärarna sa office när de bar in lådorna. Gösta Petter hur mycket kan det rymmas i ett hemmakontor. Men jag insåg när jag packade upp att bara mina färgpennor tog upp en låda eftersom de var inlindade i 20kg papper. Undrar om flyttfirmor tjänar pengar på volym, haha. 


Paus?
Vi har ju båda två ryggar och axlar som inte är som de skall, så den dyra fina sängen vi köpte förra året, i tron att den var kanonbra för oss, den står nu i gästrummet. Hoppas ni gillar hårda sängar när ni kommer??!! För våra ryggar gillade den inte. Men Daniels IKEA madrass visste vi var bra så innan vi åkte köpte vi en gavel på IKEA som madrassen nu pryder. OCH vi sover jättegott, tack Daniel!


IKEA bygge! Det blev en skruv över!
Lördag lunch var de färdiga och vi kunde börja med iordningställandet. Vilket är ju de roliga. Så eftersom kom TV, data, lampor, garderober, kablar, skåp, bokhyllor mm på plats. Den nya grillen blev monterad, vilket vi får inviga till helgen. I morgon får vi vår första gäst, Per som kommer från Malaysia och jag har lovat indisk mat!

No comments:

Post a Comment