Friday, April 27, 2012

Nallar!

Min beiga nalle, Jessicas ljusblå och Svetas två tuffa nallar!


Vi blev som tokiga på att virka nallar sen Jessica visade oss hur man virkade dem, små söta nallar. Jag missade gruppens sammankomst förra fredagen då vi ju fick möblerna. Men idag var jag med och träffade lite nya trevliga människor. Vi jämförde våra nallar och alla var ju fulla av beundran, så skoj, haha!


Jane och Cris

Jessica, Cheryll, Utte och Bella

Sveta och kommer inte ihåg namnet, men hon lär sig göra fina
halsband av tråd,  Celtic art.
Under tiden jag var i Koramangala åkte chauffören till Bamburies och handlade köttfärs och kalkonbröst. Så gör man här, man antingen ringer och beställer och de levererar eller så skickar man sin chaffis med en kylväska och hämtar. Kan ju te sig väldigt lyxigt men annars så skulle vi spenderar dagarna att köpa matvaror eftersom de olika affärerna har olika bra saker. Bamburies är för oss utlänningars favorit köttaffär. Skall göra köttfärssås i kväll så får vi se! Jag och Harish stannade sen på posten för att väga ett brev, en annan intressant upplevelse. Kul att uppleva Indien!

No comments:

Post a Comment