Thursday, April 26, 2012

Många nya trevliga ansikten!

Flytta till ett nytt ställe är alltid trevligt, man får träffa många nya intressanta människor, kul att höra hur de hamnade här och var de har varit innan. Många kommer faktiskt hemifrån om så det är USA, Sverige eller andra platser. Att ha Indien som första postering kan nog vara tufft men de flesta verkar vara vid gott mod. Sen har jag träffat många som har varit lite här och var. Idag, torsdag var jag först på Leela Palace och OWC coffee morning och sen var det svensk lunch som anordnas en gång per månad! Först på Leela träffade jag bla på en tyska som kunde lite svenska för hon hade bott i Göteborg! En trevlig tjej från Schweiz som hade hand om hundklubben (eller andra husdjur), ett nätverk för oss med djur här i B. Kan vara bra när vi reser! Jag pratade med en amerikansk tjej som bor här på mitt område och vi skulle träffas snarast!! Svensklunchen gick av stapeln på 100 feet och där var det ett gäng glada svenskar. Träffade alltid glada Petra, en trevlig göteborgska Anne och Matilda som jag skall visa virkning till! Idag hade jag med mig kameran men glömde sätta tillbaka minneskortet från senaste uppdateringen. Svårt med minnet eller!! Efter lunchen gick några och tjejer och jag till en trevlig affär och botaniserade bland vackra tyger, dukar och annat smått och gott!


Anne, Matilda och jag

Gerd och Petra





No comments:

Post a Comment