Wednesday, April 25, 2012

Första middagsgästen!

I går var Lars tillbaka till jobbet och jag hade en helt ledig dag. Pysslade lite, stickade lite, läste lite och promenerade, så skönt! Idag var jag bjuden till Barbro på kaffe och underbar chokladkaka, där var även Jytte och en ny bekantskap, Annelie. 


Glömde att jag hade med kameran så Jytte och Annelie
fick inte vara med på bild, utan jag tvinga B att sitta
så jag fick ta en bild iallafall.


En jättetrevlig förmiddag. Barbro visade mig också sina affärer där hon bor. Igår hade de fina jordgubbar men det fanns tyvärr inga kvar! Mitt emot fanns ett bra ställe (hål i väggen) där jag kunde köpa härliga blommor som nu pryder hemmet för ikväll kommer vår första middagsgäst, Per. Han kommer hela vägen från KL, skall jobba några dagar i B. I går åkte Rebecca, vår maid och vår chaffis Harish och handlade allt hon behövde. För det skall bjudas på indiskt ikväll och då är det säkrast att låta de som kan laga göra det! Ingen snabbmat här inte hon började vid 9 tiden och var klar när jag kom hem vid 2. Skall bli spännande, men jag kan nog tyvärr inte äta, för det smakprovet jag tog bet mig i tungan, och då hade jag sagt not too spicy!!!

Rebecca
Jag väntade i över 2 timmar på att herrarna skulle komma från jobbet, de åkte för sent så trafiken hade kommit igång, man måste åka före klockan 17.30 för att undvika den, till slut dansade de in här vid halv nio tiden. Hungriga och törstiga var de så då var det bra att Rebecca gjort mycket mat och att Harish hade handlat öl.


Lars och Per väntar blandad annat på...
Chicken tandoori och Raita (yoghurtsallad)

Hemlagat indiskt bröd typ naan.

Vegetarisk sallad.


Och en chickencurry och gott ris som jag glömde ta kort på. Allt lagat från början, kryddor 
som kummin, kanel, kardemumma, nejlikor mm doftade på kapp med chili, vitlök, coriander
och annat gott (iallafall för de som kan äta det, snyft). En lyckad kväll som tyvärr blev lite kort!

No comments:

Post a Comment