Tuesday, April 17, 2012

Massor av information och lite mat!

Idag hade jag en hemmadag, skönt det med! Barbro kom på en kaffe på vägen hem från stan. Jag bombarderade henne med frågor och fick massor av information. Tur man har vänner som vart här ett tag. Var hittar jag oxkött? Fisken? Buljongen? I går var jag till Koramangala, hade läst om en nyöppnad affär med varor från hela världen. Det tog en timme dit, himla massa trafik och en halvtimme hem. Men väl där hittade jag massa godsaker, så på kvällen bjöds det på rökt lax, fetaost från Grekland, kokta rödbetor och potatis. Där fanns också fransk dijon senap som jag inte hittat på andra ställen. Men Barbro sa att det finns på Sorbet. OK, det verkar som om när handlaren får in vissa saker så dröjer det inte länge förrän vittlingarna (alltså vi utlänningar) varit där och och ryckt åt sig. För jag hittade svensk lingonsylt på Sorbet och det hade inte Barbro sett. Det gäller att hänga på låset! Haha!


Natures Basket i Koramangala, tre våningar med godsaker!

Lingonsylt, nu skall vi bara hitta köttfärs!

Idag blir det kyckling i ugn med potatis, morot, äpple, rödlök, tomat och soyasås kryddat med lite pasta krydda. Det här med mat kommer nog bli en stor del av mitt nya liv. Eftersom jag normalt inte kan äta allt på grund av min GERD (reflux sjukdomen) så gör det livet lite svårare för mig. Stark indisk mat är ju hur gott som helst men no no! Hittills när vi varit ute och ätit indiskt har jag bett om icke spicy och det funkar bra. Det är faktiskt väldigt gott ändå. Jag som alltid älskat Naan har nu gått över till Pulkha, ack so gott indisk bröd. Lars får äta vegetarisk mat till lunch för det är det enda som bjuds. Hinduerna är ju för det mesta vegetarianer. Måste visa våra nya fina muggar från Good Earth.


No comments:

Post a Comment